wtorek, 17 marca 2015

Izaya skończył roczek!


MAM   JUŻ    ROCZEK !

W niedzielę 15 marca Izaya skończył roczek.Ten dzień był dla niego pełen wrażeń,poszliśmy na pole gdzie pies się wyszalał.Latał za piłką,skakał za szarpakami a na koniec spotkała go zabawa z owczarkiem niemieckim- Lexi jego koleżanką :) Jak wrócił do domu dostał wielką wołową kość.Ten prezent podobał mu się najbardziej!

Spędziliśmy wspaniały rok ze sobą! Były upadki i powstania jak przy każdym młodym psie(chyba,że macie superhipermega pupile :D) Po raz pierwszy Izusia ujrzałam na tym zdjęciu.

Miał tutaj zaledwie kilka dni.Po dwóch tygodniach dostałam następne zdjęcie mojego szkraba

Tutaj Izaya ma już dwa tygodnie :) Taki wielki i groźny haha













Zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia ! Wiedziałam,że będziemy zgranym duetem.Niecierpliwie czekałam na maj a praktycznie na końcówkę maja,dokładnie 21 maj.W majową sobotę wyjechałam do Rybnika po mojego Izusia,


Byłam taka szczęśliwa,że wreszcie mam psa sportowego(Dlaczego nie border a belg to zrobię osobny post) Od momentu pojawienia się u mnie w domu Izaya uczył się tych najpotrzebniejszych rzeczy typu siusiu i kupke robimy na dworze.


Było super miodzio.Pies sie słuchał,bawił się z innymi psami nie zwracał uwagi na innych ludzi,aż nastąpił 7 miesiąc jego życia i wszystko wywróciło się do góry nogami...



Izaya miał mnie głęboko w poważaniu co spowodowało chodzenie na smyczy a spuszczenie tylko na polu gdzie nie ma ludzi ani innych psów,ponieważ jak i na ludzi tak i na psy rzucał się.Moje marzenie o startowaniu w zawodach prysnęło jak bańka mydlana.No bo jak z takim agresorem na zawody...ALE od kiedy zaczął terapię behawioralną znów się nawrócił!Już nie rzuca się na ludzi,przechodniów mija obojętnie.Jednak z rowerzystami,biegaczami i dziećmi na mały problem,chce gonić jednak nie ugryźć.Dziś jednak podczas szkolenia miałam pewien incydent.Na szkolenie przyszłą pewna babka z psem i zabrała ze sobą trójkę dzieci.Wiedzą iż mój pies jeszcze nie jest barankiem i ma odpały pozwoliła córce podbiec do Izayi.Ja za przeproszeniem oczu w dupie nie mam i nie widzę co sie dzieje z tyłu.Ja spokojnie ide z psem,pies idzie mi przy nodze a tu nagle to dziecko podbiega i skoczyło tupiąc nogami.Sama się przestraszyłam tego dziecka a co dopiero pies o słabych nerwach.Izaya skoczył na dziewczynkę nie mając kagańca.Na szczęście tylko warknął i skoczył,nie ugryzł.Oczywiście zwróciłam uwagę matce,która była hen gdzieś w tyle no ale oczywiście to moja wina,że psa nie utrzymałam...Nie wiem co wy sądzicie o tym ale jak dla mnie skoro nie umie zając się dziećmi to nie przychodzi się z nimi na plac szkoleniowy ! Ale to tylko taki dzisiejszy incydent wracajmy do urodzinowego postu.

Behawiorystka stwierdziła,że Izaya bardzo szybko oduczył się rzucania na spokojnych przechodniów jednak musimy to utrwalać oraz rozpocząć naukę skupiania  z rowerzystami i biegaczami.Codzienne spacery w nowe miejsca oraz na pole by pies się wyszalał.Udział w zawodach już nie stoi pod znakiem zapytania a drzwi szeroko otwarte jeszcze tylko trzeba popracować nad jego cierpliwością i skupieniem!

Jeśli chodzi o o relacje psio psie hehe :D To bywa różnie,suczki Izaya lubi jak to każdy samiec,Jednak z samcami nie dogaduje się zbyt dobrze.Jeśli chodzi o małe psy to nie rzuca się na nie wiec mam pewność,że jakiegoś malucha nie skrzywdzi.

za dużo picolo na urodziny xd
W niedzielę 22 marca wybieramy się na grupowy spacerek między innymi spotkamy się z 
BIAŁO RUDE zobaczymy jak ten spacerek wypadnie z moim diabełkiem.

            

Podsumowując spędziłam z nim cudowny rok i chcę spędzać kolejne lata jeszcze lepiej!
Lato szykuje się cudownie :) Wyjazd w Beskidy z psiakiem może zawody Rally-o i we wrześniu 
Dog Games w kategorii speedway ;)


Na koniec zapraszam was do obejrzenia urodzinowego filmiku (pamiętajcie o HD) :




Mam jeszcze dla was małą wiadomość.Otworzyłam na FB fanpage gdzie sprzedaję różne rzeczy dla psiaków :) Klikając na zakładkę "sklep" przekieruje was na stronę 

8 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. 100 lat Izaya!
    Życzę zdrówka, szczęścia, wszystkiego PSIego i sukcesów! :)
    Super filmik. :)

    Pozdrawiamy,
    http://suczkaroxi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 100 lat! Ale była śliczna jak była mała <333
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    dwaczarnepsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę Tobie i Izayi wielu owocnych lat razem. Wszystkiego najlepszego, piesku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ten czas szybko leci co? :) Wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń dla psinki i oby kolejny rok był jeszcze lepsiejszy ;)

    Pozdrawiam!
    Świat Niko

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny psiak, wszystkiego dobrego :) my 31szego świętujemy rok Tajsona od adopcji a w lutym ósme urodzinki obchodziła sunia :) Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. najlepszego dla Izaya! ten pies jest piekny, naprawde uwielbiam belgi. byl przeuroczy jako szczenie a tu prosze jaki z niego buntowniczy nastolatek sie pozniej zrobil. ja sie troche boje ze gdy bede miala psa to nie dam rady go wychowac dobrze, tym bardziej ze mam sklonnosci do zakochiwania sie w trudnych psach.

    \\ hestaja.blogspot

    OdpowiedzUsuń